neděle 16. října 2016

KYLMÄPIHLAJA

Toho dne bylo slunečno a na finské poměry docela teplo, léto to ještě nevzdalo. (to tak o dva týdny později) Vydaly jsme se s mojí hostségrou a hostmamkou na výlet na ostrov s majákem, Autem jsme dorazily do Raumy, která má mimochodem nevelké krásné historické centrum, zvané "old Rauma", které je plné tradičních domků, obchůdků a pokud se tam někdy dostanete, určitě si zajděte na trh na kávu a tradiční "munkki", což je něco strašně dobrého a podobného našim koblihám. V přístavu si koupily lístky na loď a poté už byly připravené vyrazit. Nutno říct, že jsme trochu podcenily počasí, které bylo sice krásné, ale na otevřeném moři bylo větrno. Na ostrově jsme vystoupily z lodi a i když nejsem nějaký šílený milovník přírody, to místo mi učarovalo. Mezi rozpraskanými kameny se prodíraly nízké keříky a jediný stín poskytovaly keře rakytníku. Velmi milá paní průvodkyně mi nabídla, že mě může provést po ostrově a popovídat o něm v angličtině, za což jsem byla velmi vděčná, protože jsem se dozvěděla mnoho zajímavých faktů a informací. Třeba jako, že maják nyní slouží jako hotel, kde se můžete ubytovat, že se ostrov pomalinku zvětšuje a že v kapli majáku můžete mít i svatbu. Na vyhlídku majáku si musíte vyšlápnout "pár" schodů, výtah tam není, ale dech beroucí výhled vám bude dostatečnou odměnou, věřte mi. 




Výhled z vrcholu majáku
The view was worth the stair climbing



Žádné komentáře:

Okomentovat